Opening Mall of The Netherlands

Vraag

Westfield Mall of the Netherlands is dé ‘lifestyle destination’ en mag zich tot een van de grootste winkelcentrums van Europa noemen. Bij deze positie hoort een grootse opening van internationaal allure. Om dit te realiseren legde Unibail-Rodamco-Westfield (URW) en popicoon Lady Gaga de handen ineen. Met een concert voor de release van haar nieuwe album ‘Love for Sale – met Tony Bennett’, zou deze samenwerking wereldwijd een succes moeten worden. Naast de opening van de Mall, voerde Westfield campagne voor het aantrekken van bezoekers; Discover Westfield. Ons werd gevraagd een spetterende openingsshow te produceren om het livestream-concert te omlijsten en de wereldwijde campagne een unieke draai te geven voor deze Nederlandse winkelgrootmacht.

Resultaat

De opdracht bevatte twee vraagstukken. Een spetterende opening en de uitrol van de ‘Discover Westfield’ campagne. Tijdens de opening werden gasten ontvangen op de rode loper voor een moment met de pers. Fotomomenten werden gecreëerd bij de piano giftbooth. Genodigden kregen een diner aangeboden en het concert werd gepresenteerd door Humberto Tan en Milijuschka Witzenhausen. Deze werd simultaan live uitgezonden naar 21 Westfield winkelcentra in 10 verschillende landen. Hierdoor konden duizenden fans meeluisteren over heel de wereld. De ‘fanzone-experience’ werd groots afgesloten met confetti en een spetterende vuurwerkshow. Tijdens de ‘Discover Westfield’ campagne konden verschillende bedrijven hun eigen merk promoten in het winkelcentrum door middel van activaties of pop-upstores. Wij hadden de regie over het contact met verschillende brandpartners. Het hele weekend stonden verschillende merken met hun eigen pop-up store gereed om bezoekers beter kennis te laten maken met hun DNA. Q-music had een eigen studio in het winkelcentrum, Kinepolis hield een filmquiz waar verschillende prijzen te winnen waren, en DJ-school Amsterdam maakte gebruik van een leeg winkelpand om verschillende DJ workshops aan te bieden. Bij Elle Fashion werden de nieuwste modetrends besproken en konden bezoekers kennismaken met high-end cosmetica merken.

In co-productie met Solid Rental.

Accepteer onze cookies om deze inhoud te kunnen bekijken.