Hans Klaver nieuwe partner Obsession

Hans Klaver is toegetreden tot de directie van Obsession B.V. en is daarmee partner geworden, naast Gerben Plasmeijer en Jan Liebregts. Dit markeert het hoogtepunt van een boeiende en veelzijdige reis: acht jaar geleden begon hij als stagiair marketing & communicatie bij Obsession, groeide door tot Account Director en is nu partner. In 2025 breekt een nieuw hoofdstuk aan, waarin hij zich als partner bewuster gaat inzetten om bij te dragen aan de toekomst van Obsession en het vak. 

  

“Het hing al even in de lucht en ik ben, samen met Jan en Marijke, al een paar jaar verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie”, zegt Hans. “In die zin was het toetreden tot partner een heel natuurlijk proces. Vooral omdat ik ook strategisch aan de basis heb gestaan van de Partners for Live-filosofie en die de afgelopen jaren steeds verder invulling heb mogen geven. Het is waar ik zelf ten diepste in geloof. Samen groeien. Betekenis geven. En bewuste keuzes maken. Het zijn dé ingrediënten voor vruchtbare relaties en duurzame impact. Dat is niet alleen waar Obsession als evenementenbureau, maar ook ik als mens voor sta. Vanaf het moment van tekenen, voel ik die verantwoordelijkheid nog meer. Bijzonder hoe dat werkt. Ik sta nu nog bewuster stil bij het effect dat ik heb op beslissingen en de koers van het bureau.” Gerben vult aan: “Ik ben zo ontzettend trots dat we dit punt bereikt hebben. Het toont de volwassenheid van ons bureau en voelt als de juiste stap. Het feit dat we een stagiair tot volwaardige partner kunnen maken, laat zien welke mogelijkheden er liggen voor talentvolle mensen met goede ideeën en wilskracht.”

340746703 157732683587966 8023522158974316561 n
  

Op inhoud het verschil maken

Hans’ loopbaan begon zo’n 13 jaar geleden na de Hotelschool bovenop een Zwitserse berg, waar hij werkte in een vijfsterrenhotel. Vervolgens studeerde hij Communicatie en kwam voor zijn afstudeerstage terecht bij, precies, Obsession. De klik met Gerben was er direct. “Ik voelde vuur, visie en de drang om wat groots neer te zetten. Dát in combinatie met een hands-on mentaliteit en het doel om het verschil te maken voor de zakelijke eventindustrie, sprak mij enorm aan. Iedereen die bij of met ons werkt, komt ook voor die diepere laag. Want als Partners for Live maken we op inhoud het verschil. Voor de bedrijven en organisaties waarvoor we werken, de mensen erachter en de maatschappij.”

Relevantie raakt

“Ik denk daarbij aan evenementen in het kader van het EU-voorzitterschap, de Raad voor de Kinderbescherming, KVK en Rijkswaterstaat”, noemt Hans. “Iedere keer weten we weer mensen samen te brengen zodat er oplossingen en inzichten gedeeld kunnen worden voor mobiliteitskwesties, klimaatvraagstukken en veiligheidsissues. Relevantie is het toverwoord. Dat geldt voor overheden, maar ook voor corporates, zoals KPN, Siemens en Royal Schiphol Group. Het laat zien dat opdrachtgevers en de eventindustrie steeds meer beginnen in te zien wat Partners for Live betekent.”

54198928597 36ea85709d k V03
  

Onze filosofie komt en maakt los

“Ik ben er trots op dat onze Partners for Live-filosofie nu van het papier loskomt en dat we die met elkaar echt tot leven wekken! We horen het terug van opdrachtgevers, en het is ook zichtbaar tijdens de Obsession Dialogues, die we jaarlijks organiseren om de ontwikkelingen binnen ons boeiende vakgebied te verkennen. Maar dat niet alleen: Partners for Live is nog veel meer geworden dan we van tevoren hadden gehoopt en het zit in alles verweven. We werken op contractbasis voor meer dan 15 vaste opdrachtgevers. Intern leeft het door middel van merchandise, activiteiten en in het HR-proces, waar onze Way of Live de rode draad vormt. En ook in de manier waarop we met onze leveranciers omgaan staat partnerschap centraal. Het zijn allemaal voorbeelden van de potentie die onze filosofie met zich meedraagt. En naar mijn mening benutten we nog maar tien procent van dat potentieel.”

Ultieme verbinding

“Dat ik daar onderdeel en co-creator van mag zijn, vervult me van trots. Het mooiste vind ik de gelukzalige gons na afloop van een event als mensen staan na te praten. Dan weet ik dat ze elkaar gevonden, gehoord én geraakt hebben. De ultieme verbinding. Zo nodig in deze tijd om met elkaar vooruit te komen. Of gewoon te zijn. De afgelopen jaren ben ik mezelf steeds minder belangrijk gaan vinden. Ik ben er voor het collectief en om anderen te laten groeien en excelleren. Waar ik het eerst leuk vond om zelf de bel te luiden als er een nieuwe opdracht binnenkwam, geniet ik er nu van als één van de collega’s dat doet. Dat samen-sterk-gevoel is iets wat ik echt van Gerben en Jan heb meegekregen. Kijken wat mensen nodig hebben en dat ondersteunen met mijn eigen expertise. Zowel op strategisch, vakinhoudelijk, creatief als sociaal gebied.”

221212 Obsession Dialogues highres 55
  

Grenzen opzoeken

“De lat ligt voor mij hoog, altijd. En dus ook voor de mensen om mij heen. Dat kan soms best even schuren binnen het team, maar het leidt uiteindelijk tot fantastische en rake eventvoorstellen. Zo hebben we laatst een pitch voor een meerdaags internationaal evenement gewonnen voor een grote Tech-speler. In alle opzichten hebben we de grens opgezocht. Daardoor hebben we nu een prachtige nieuwe opdracht én weet het hele Obsession-team hoe je zo’n traject aanvliegt. Dat smaakt naar meer. Ik ga ‘aan’ van business development en het verkennen van nieuwe markten. De afgelopen jaren zijn we als bureau volwassen geworden en het team werkt samen als een geoliede machine.” 

Focus voor 2025

"Er is al zoveel gezegd en besproken. Benut de bron van kennis die er al is. Breng mensen bij elkaar om écht relevant te zijn. Doe het omdat je betekenisvol wilt zijn. Mijn persoonlijke missie voor 2025 is om verder te verdiepen binnen bestaande relaties en samen langetermijndoelen te verkennen met een gezamenlijke stip op de horizon. Tegelijkertijd wacht Obsession een jaar vol verbreding. We verdiepen onze duurzame reis, vieren ons 25-jarig bestaan en breiden onze dienstverlening uit. Ook onderzoeken we hoe samenwerking onze Partners for Live nog meer kan opleveren door innovaties en hoe we het begrip ‘verbinding’ verder kunnen laten evolueren. In een wereld die steeds turbulenter en gepolariseerder wordt, is verbinding immers een groot en schaars goed."

Foto credits: Nunes dos Anjos, AVEQ, Eventbranche.nl