Kerstival

Vraag

Vanwege Covid-19 moest Siemens noodgedwongen hun jaarlijkse live evenement rond de kerstperiode onderbrengen op ieders beeldscherm. Siemens wilde graag vanwege het bewogen jaar een innovatief en online evenement waar ze het gevoel van samenzijn alsnog konden beleven. Omdat zoveel collega’s elkaar al een lange tijd niet hebben gezien, was het gevoel van betrokkenheid en verbinding met elkaar minder. Een van de doelen van dit evenement was dan ook om dat gevoel weer te verhogen. Die verbindingen moest niet alleen tussen de werknemers weer groeien, maar ook met het nieuwe managementteam en de nieuwe CEO.

Resultaat

Voor dit event wilde wij een winters festival gevoel combineren met een kerstmarkt. Dit werd uiteindelijk het Siemens Kerstival. Er is een online omgeving gecreëerd waarin innovatie samenkomt met traditie. Dankzij storytelling en moderne technieken hebben het echte kerstgevoel meegegeven. Deze unieke en op maat gemaakt omgeving was volledig in de ouderwetse Dickens kerstsfeer opgezet. De omgeving was gevuld met herkenbare en belangrijke elementen voor Siemens medewerkers. Zo waren het Mauritshuis, de Nieuwe Kerk en het Siemens hoofdkantoor te zien. We wilde dat iedereen kon genieten van Kerstival, daarom duurde het een week. Er was de hele week iets te doen. Er was een kerstspeech van de nieuwe CEO, het jaarlijkse kerstconcert van het AKO en digitale tour door het Mauritshuis met het nieuwe managementteam. Verschillende spelelementen zorgde voor interactie en een beetje gezonde competitie onder elkaar. Zo was er pacman, een selfiewedstrijd en een Live pubquiz. Hier deden zeker 650 medewerkers aan mee. Gemiddeld waren er 400 van 1300 medewerkers elke dag aanwezig op Kerstival. Na elkaar lang niet te zien was er weer even ruimte om samen te zijn.