IDEA keurmerk: bewijs van meesterschap

IDEA is de branchevereniging van evenementenbureaus in Nederland en doet er alles aan om haar leden en het vak verder te helpen. Inhoudelijk en creatief, als kennispartner en nu ook als kwaliteitsmanager. Met de implementatie van een keurmerk verhoogt IDEA de kwaliteit van de livecommunicatie- en eventwereld. Zowel voor bureaus, opdrachtgevers als de branche zelf. Jan Liebregts, managing partner bij Obsession, vertelt hoe en waarom.

  

“Als strategisch evenementenbureau zijn we blij met de komst van het keurmerk. Het biedt houvast en een selectiemiddel in de jungle van de honderden eventbureaus die Nederland rijk is. Het keurmerk wordt alleen toegekend aan getoetste bureaus die gespecialiseerd zijn in het hele proces van advies tot uitvoering. Deze totaalaanpak komt ook tot zijn recht vanuit onze propositie als Partners for Live. Obsession ontwikkelt de strategie, creatie en productie van Live momenten. Het keurmerk is daarmee een bewijs van vakmanschap en professionaliteit. Het geeft aan dat we creatief en deskundig zijn, maar ook een betrouwbare bedrijfsvoering hebben. Waardevol om te weten voor opdrachtgevers.”

  

Passie én professionaliteit

“Ook voor eventbureaus zelf is het keurmerk een opsteker. Elk aspirant-lid wordt getoetst op financiële stabiliteit, transparant zakendoen, gepassioneerd vakmanschap, verzekeringen en juridische expertise. Voor bestaande leden is er een uitgebreide tweejaarlijkse screening. Alleen bureaus die voldoen aan alle voorwaarden, krijgen of behouden het keurmerk. In mijn bestuursfunctie bij IDEA heb ik aan de basis gestaan van deze ontwikkeling. we vonden het belangrijk om de belofte van de vereniging waar te maken: het representeren van de leading event agencies uit Nederland. Met de komst van het keurmerk wordt dat nu écht tastbaar.”

IDEA keurmerk Obsession
  

Boodschap wordt belevenis

“Bij de introductie van het keurmerk hoort de bewustwordingscampagne Choose Live.Choose Wisely, bedacht door mijn collega-bestuurslid Inge Overtoom van BrandBase. Live is de plek waar boodschappen uitgroeien tot belevenissen. Het motto is: kies voor live, maar maak wel een doordachte en duurzame bureaukeuze. Het IDEA-keurmerk helpt opdrachtgevers en bureaus daarbij. Net als Obsession, zijn ook onze collega-bureaus trots op hun onderscheiding. En dragen we samen de kracht van live uit.”

Meer informatie over het IDEA en het keurmerk vind je op ideaonline.nl

Wil je meer weten over het keurmerk of onze branchevereniging IDEA
Neem contact op met Jan Liebregts