Gouden Giraffe voor lancering Amels 80

Opnieuw is het project ‘Digital World Premiere Amels 80 – Evolution is in our Nature’ voor Damen Yachting in de prijzen gevallen. Tijdens de uitreiking van de Gouden Giraffe in de TheaterHangaar in Katwijk is de case bekroond met goud in de categorie PR & Mediawaarde en kreeg het een eervolle vermelding als runner-up in de categorie Brand Events.

  
Oscars van de Nederlandse eventbranche

De Gouden Giraffe Event Awards, ook wel de ‘Oscars van de Nederlandse eventbranche’ genoemd, wordt jaarlijks georganiseerd waarbij de meest impactvolle projecten worden erkent. Kunnen laten zien wat voor een waarde online en live events hebben voor een merk of bedrijf, is hetgeen waar het allemaal om draait. “Samen de rug rechten na een roerige periode en meteen weer de nek uitsteken”, dat was het doel van de Gouden Giraffe Event Awards van dit jaar, aldus Sjoerd Weikamp – Hoofdredacteur Eventbranche.nl. De jury, bestaande uit 18 marcom- en eventprofessionals, beoordeelden na een middag vol pitches de projecten door middel van een motivatie plus een definitief eindcijfer.

Niet tegen de minste

Dit jaar hebben wij, samen met partner Live Legends, gestreden in twee verschillende categorieën. In de categorie ‘Brand Events’ kwamen we events tegen die zich richten op de positionering en/of de versterking van de merkbeleving. In deze categorie streden wij tegen 8 andere cases, waaronder de Hamilton Bright Group die de introductie van de nieuwe Samsung telefoon mochten organiseren. Bij de tweede categorie, ‘PR & Mediawaarde', gaat het om events die met hun productie een uitzonderlijk en kwalitatief bereik hadden gegenereerd. Denk hierbij aan productlanceringen, maar ook openingen en activaties.

“Waanzinnig! Na het succes in Rome tijdens de Best Events World, mogen we ook in Nederland juichen. De onconventionele aanpak werd ook hier gezien en bekroond. We glunderen!” – Hans Klaver
Amels80 2022 Nico Alsemgeest 0026
  
Onconventionele aanpak is doorslaggevend

De unieke aanpak van dit event is wat het onderscheid heeft gemaakt. Het feit dat we drie verschillende doelgroepen in een event hebben kunnen huisvesten, is uniek en mogelijk gemaakt door de nieuwe mengvorm van live en online. Daarnaast bood het online platform ons de kans 22 prospects te ontvangen. Dit aantal uit een zeer lastig te bereiken niche is uitzonderlijk te noemen. Daarnaast heeft het event geresulteerd in 3 verkopen, 5.7 miljoen media impressies en in het bijzonder de vermelding in Forbes magazine waarin de lancering vergeleken werd met de befaamde iPhone presentatie van Steve Jobs.

Ben je benieuwd naar de volledige aanpak en uitvoering van dit prijswaardige project? Bekijk hieronder dan de casevideo en ontdek de hele case.

Accepteer onze cookies om deze inhoud te kunnen bekijken.